زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران
زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران

عباس امیرجمشیدی

دکتر عباس امیرجمشیدی متولد 1331 ، داری مدرک پزشکی عمومی وتخصصی جراحی مغز واعصاب ازدانشگاه تهران وفوق تخصصی فلوشیپ جراحی کف جمجه ومیکروسرچری میکروواسکولرسرجری ازدانشگاه هانور آلمان – لندن انگلستان می باشد. وی عضو هیئت علمی گروه مغز واعصاب دانشگه علوم پزشکی تهرن ودانشیار همین گروه دربیمارستان سینا می باشد.

گروه : علوم پزشکی

رشته : جراحی مغزو اعصاب

گرایش : جراحی کف جمجمه ومیکروسرچری

تحصیلات رسمی و حرفه ای : عباس امیر جمشیدی تحصیلات ابتدایی را در مدرسه فرهاد تهران (از سال 1338-1344) و مقطع متوسطه را در دبیرستان علومی (از سال 1344-1350) تهران به انجام رساند. سپس تحصیلات عالی را در در رشته پزشکی دانشکدة پزشکی در دانشگاه تهران از سال 1350 آغاز کرد . وی موفق به اخذ درجة تخصصی در رشتة جراحی مغز و اعصاب از بیمارستان دکتر شریعتی ( دانشکدة پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران )در سال 1357 گردید.ایشان رزیدنتی اعصاب را در بیمارستان دکتر شریعتی از سال 1357-1359 گذرانید. سپس تحصیلات فوق‌تخصص فلوشیپ خود را در رشتة جراحی کف جمجمه و میکروسرجری- میکروواسکولر سرجری در دانشگاه هانور آلمان- لندن انگلستان(از سال 1359-1364) به پایان رسانید.


خاطرات و وقایع تحصیل : عباس امیرجمشیدی اخذ تخصص دررشته جراحی مغز واعصاب جهت تحقیقاتی خاص رادرزندگی علمی خویش برگزیده است.

فعالیتهای ضمن تحصیل : عباس امیر حمشید درحین تحصیل دررشته جراحی مغزو واعصاب دراین زمینه درایران آلمان وانگلستان تحقیقاتی دست زده است.

وقایع میانسالی : عباس امیر جمشیدی پس ازاخذ تخصصی رشتة جراحی کف جمجمه و میکروسرجری- میکروواسکولر سرجری دانشگاه هانور آلمان- لندن انگلستان به ایران بازگشت و اکنون به عنوان عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جراحی مغز و اعصاب در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان سینا مشغول به فعالیت می‌باشد.

مشاغل و سمتهای مورد تصدی : عباس امیر جمشیدی دانشیار و عضو هیئت علمی اعصاب بیمارستان سینا- تهران- ایران از سال 1371-1384 و رئیس آزمایشگاه MICRO- NEUROSURGERY در بیمارستان سینا -تهران-ایران از سال 1365 می باشد.

چگونگی عرضه آثار : - تعداد مقالات منتشر شده در مجلات معبر علمی داخلی و خارجی : 38 مورد Peer reviewer for 1) Archives of Iranian Medicine 2) Iranian Journal of radiology, 3) Iranian Journal of Medical Sciences ( English J. of Tehran University of Medical Sciences), Editorial board of 1) Surgical Neurology', (the international J.in the field of Neurosurgery with a very high impact power) published as a monthly periodical in the U.S.A.. 2) 'Blood', (official j. of National Institute of Blood Transfusion & by-Products). 4) 'Iranian Journal of Surgery', ( official j. of the Iranian Association of Surgeons). Conductor of at least 10 Thesis for graduation of general practitioners and at least 10 Thesis for graduation of Neurosurgeons. Conductor of 6 research proposals already finished or being undertaken in 'Trauma research center' in Sina Hospital.


آثار :    &nbsp1  آنچه که باید بدانیم؟      ویژگی اثر : گردآوری آقای دکتر ایرج فاضل، 11 فصل مربوط به مشکلات جراحی مغزواعصاب. 2  اصول جراحی مغزواعصاب      ویژگی اثر : برای دانشجویان پزشکی و دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری. 3  عفونت در جراحی      ویژگی اثر : فصل مربوط به عفونت در جراحیهای سیستم عصبی مرکزی
منابع :    &nbsp1http://medicine.tums.ac.ir/fa/Professor_cv.aspx?lt=8&UID=5802http://sinahospital.tums.ac.ir/Asatid/asatid1.html3http://www.casemethod.blogfa.com/post-110.aspx4پرسشنامه تکمیل شده فرهیختگان توسط دکتر عباس امیر جمشیدی بنا به درخواست بنیاد ایرانشناسی - زمستان 1386


نظرات 39 + ارسال نظر
مرتضی ساجدی یکشنبه 18 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 04:53 ب.ظ

سلام من مهره چهار پنج زده بیرون چند ماهه.ولی الان زمین گیر شدم حتی نمیتونم راه برم.چجوری میتونم دکتر جمشیدی رو زود ببینم.چون اورژانسی هستم

مهناز سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 10:16 ق.ظ

دکتر امیر جمشیدی بهترین دکتری که تا به امروز دیدم . کارش حرف نداره . واقعا دستش شفاست . مادرم رو به بهترین شکل ممکن جراحی مغز کردند و بهترین نتیجه رو دیدیم . تشخیص ش کاملا درسته و آدرس اشتباهی به بیمار نمیده . اگر واقعا بیمار با عمل جراحی نتیجه بگیره , پیشنهاد عمل میده و گرنه خیلی صریح مسئله بیماری رو برای همراه تشریح میکنه .
دکتر همیشه ازت ممنونم و دستت رو میبوسم .

ن.شاهرخ دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 04:24 ب.ظ

باسلام من چهارروزه عمل دیسک کردم پیش آقای دکترامیرجمشیدی اما خیلی درددارم تو نشستن خوابیدن حتما کمکی میخوام عملم بدون پلاتین وفقط تراش استخوان ها بوده،درد سیاتیکمم هنوز دارم یمقدار..خیلی نگرانم .کسی مثل من بوده؟

تفکری سه‌شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:34 ب.ظ

اقای دکتر عالی هستند و باعث ارامش بیماران ولی متاسفانه دسترسی به ایشون فوق العاده دشوار است برای ما بیماران راه دور ای کاش تلفن خاصی بود یا جواب درستی به ما داده میشد چون حتی درست جواب هم نمیدهند

فاطمه نادری جمعه 17 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 12:52 ب.ظ

باعرض سلام خدمت دکترعزیزم امیرجمشیدی من سه ماه پیش عمل استروسیتوماگرید2-3داشتم الان کپسول دپاکین500تموم میشه ازاد بخرم یابیام دوباره چکم کنید؟

خانم نادری این صفحه بخشی از سایت فرزانگان است . و دکتر جمشیدی اینجا را نمی بینند . پس برای گرفتن پاسخ پرسشتان با ایشان تماس مستقیم برقرار نمایید .

حمیدرضا سیستانى پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:14 ق.ظ

دکتر عزیز یه رازى قرار بود بگى دستور دادین ایمیل بزنم مربوط به گویش محلى اگر خاطرتان باشد

حمید مالی پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 07:58 ب.ظ

دکتر من بعد از لطف خدا زندگیم رو مدیون شمام خدا نگهدار تون باشه تا همچنان به مردم وطنم خدمت کنین واستون از اعماق قلبم آرزوی سلامتی و شادی میکنم....

دنیا یکشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 10:29 ق.ظ

با سلام به دکتر امیرجمشیدی
من همیشه به وطنم افتخار کردم به دلیل تاریخ و بزرکانی مثل خیام ، فردوسی و بسیاری دیگر ولی حالا شما هم نیز به انها أضافه شده و باوردارم که بزرگانی مثل شما در تاریخ علم به بشریت خدمت می کنند . با تشکر فراوان

حجت اله حسنلو جمعه 15 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 02:19 ب.ظ

سلام نمیدونم دکتر جمشیدی خودش این سایت را بازدید میکنه پدر یه چند وقتی است که بیمار شد آقای دکت فتحی شاگرد دکتر جمشیدی گفته اگه عمل کنه یا نکنه در هر دوصورت فلنج میشه اما آقای دکتر فتحی دکتر جمشیدی را به ما معرفی کرد به امید خدا دکتر جمشیدی بابامو ببینه خدا کنه کاری برای پدرم کنه

سعیده سپهوند دوشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 04:17 ب.ظ

بدون شک پزشک و جراح بی نظیر و ماهر و با تجربه و با وجدانی هستند که امیدوارم خداوند سایشونو ببرای ما حفظ کنه .هرگز یادم نمیره کسی که توی ناامیدی امیدم شد

حجت الله اوجی از همدان چهارشنبه 19 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 03:18 ق.ظ

سلام ،دکتر امیر جمشیدی فرشته ای از طرف خدا بر روی زمین هستند خدا حفظشون کنه.

حجت الله اوجی از همدان سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 04:05 ق.ظ

به نام خدا،در ابتدا برای شفای تمامی مریضها دعا میکنم ،در مورد آقای دکتر جمشیدی و منش و مهارت ایشان در جراحی های سخت و دشوار نمونه بارزش خودم هستم که تومور در کنار تالاموسم قرار داشت و دکتر با مهارت وبدون هیچ گونه عارضه ای برداشتند،الان من و خانواده ام اول شکر گذار خدا و دوم دست دکتر جمشیدی عزیز رو می بوسیم به خاطر زندگی دوباره ام ،خدایا کسانیکه گره از کار مردم باز میکنند را در پناه خودت نگهدار.

شریف نیا شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:09 ب.ظ

عالی است. برادر زاده من هم الان در نوبت عمل جراحی مغز هستند پیش دکتر امیر جمشیدی .انشاالله بسلامتی عمل موفقیت امیزی داشته باشیم .لطفا دعا کنید برای سلمان کوچولوی ما 6ساله از اق قلا گلستان

حسن یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:41 ب.ظ http://hasan-faz

استادبزرگوار دکتر جمشیدی بهترینند

همدان شنبه 12 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 01:38 ب.ظ

منم زندگی و راه رقتنمو به این بزرگوارمدیونم.باجراحی تومورنخاع بدخیمی که داشتم.خداپشت وپناهش.

هادی شنبه 15 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:28 ب.ظ

بهترین جراح مغز و اعصاب ایران دکتر امیر جمشیدی خداوند به ایشون طول عمر وبرای مردم ایران حفظ نماید

اسماعیل جمعه 27 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:10 ب.ظ

با سلام
دکتر امیر جمشیدی فرشته ای است از جانب خدا روی زمین.خدا ایشون و دکتر عباسیون و هم تیمی هاشونو برای مردم حفففففففظ کنه.الهی آمین

محمدرضا حامدزاده شنبه 5 دی‌ماه سال 1394 ساعت 10:14 ب.ظ

دکترجون همشهرس،خوبم اره کتل امامزاده مره،شفاهدا ته رعیتمه

اسماعیل پنج‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:00 ق.ظ

سلام دوستان من اهل سلماسم آوازه این بزرگوار تا شهر مرزی هم رسیده و اخیرا هم فامیل مارو که تومور مغزی داشت عمل کردن و حالش خیلی خوبه میخام مادرمو برای جراحی دیسک پیش ایشان ببرم آیا در این زمینه هم دوستان مراجعه داشتن؟ ممنونم راهنمایی کنید یا به 09143455337 زنگ بزنید

هدی جمعه 8 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 09:23 ق.ظ

باسلام و احترام
منهم بخاطر لطف خاصی که دکتر در پذیرش و همراهی ما برای مادر عزیزمان داشتند واقعا تشکر می کنم ایشان واقعا کمیایی است که بعد از عنایات خداوند باید به عنوان فرشته خداوند در زمین ازشون تشکر نمود.

Arash پنج‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:39 ب.ظ

آقای امیر جمشیدی فردی متعهد و دلسوز

نادعلی نژاد .کیجا زردویی چهارشنبه 15 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام .سپاس فراوان آقای دکتر امیر جمشیدی .تواضع شما ستودنیست .انرژی مثبت وروحیه دادنتون به بیماران برای جراحی قابل ستایش است .شکر خدا را که چون شما را داریم .بنده ی خوب خدایی ,خداا قوت .زنده باشین

بهروز کریمی سه‌شنبه 7 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:06 ب.ظ

با سلام و احترام
اینجانب بهروز کریمی ساکن شهر کرمانشاه هستم می خواستم وقت ملاقات بگیرم
اگر ممکن است شماره مطب آقای دکتر عباس امیر جمشیدی را لطف بفرمایید
خیلی ممنون
به خاطر دیسک کمر

جلالی از ساری یکشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 04:10 ب.ظ

با سلام من زندگی همسرم را بعد از خداوند متعال مدیون زحمات و و چیره دستی و هنر پزشکی و ... دکتر عزیز آقای امیر جمشیدی می دانم حتی بعد از عمل خدمت ایشان رسیدم و از ایشان تشکر کردم و گفتم بتوانم جبران کنم که با کمال تواضع بلند شدند و دست به سینه گذاشتند و گفتند وظیفه ام بوده است. خدا به ایشان عمر طولانی دهد همیشه دعا گوی ایشان و خانواده محترمشان هستم ضمنا از آقای دکتر باک قاسمی که ایشان نیز در کنار دکتر امیر جمشیدی هستند به خاطر تمام زحمتهایی که کشیدند و اخلاق و منش عالی تشکر می کنم و با تبسمی که همیشه بر روی لبانشان هست و قوت قلبی برای تمام بیماران می باشد تشکر می کنم .

حسن شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:08 ب.ظ http://hasan_faz

بعدازلطف خدا وزحمات خانواده .من زندگی خودرا مدیون دستان شفا بخش استاد بزرگوار .دکتر جمشیدی می دانموامیدوارم همیشه سلامت باشند.

سید کاظم منصوری پنج‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:32 ق.ظ

بنده ١۴سالم بود که همه ی دکترا ازم قطع امید کرده بودن وهیچ امیدی برای زنده موندنم در ذهن پزشکان وخانوادم باقی نمونده بود که خدا آقای دکتر امیرجمشیدی رو سرراهم گذاشت الان ٢٧سالمه وزندگیم رو مدیون الله (ج)وبعد مدیون این عزیز هستم از خدا برای این عزیز طول عمر باعزت رو خواهانم

محمد دوشنبه 12 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:03 ب.ظ

بزرگی که زندگی رو دوباره به من هدیه داد

محمدحسن چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:00 ق.ظ http://hasan_faz

من از سن 8 سالگی تا حالا زیر نظر استاد بزرگ دکتر جمشیدی هستم اگه ایشون نبود مطمئا من الان نبودم برای ایشان ازخداوندبزرگ ارزوی سلامتی وبه روزی دارم

شبنم ک یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:06 ب.ظ

باید دست دکتر جمشیدی رابوسید با سپاس از زحمات ایشان که برای همه انسانها میکشند ایران به وجود همچین افرادی افتخار می کند

طاهر یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:32 ق.ظ

سپاس فراوان به شما . فوقالعاده هستید

ایدا سه‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:29 ب.ظ

واقعا ایشون فوق العاده اند بعد از عمل کمرم حس میکنم از قبل هم بهترم...ممنونمممممممممممممم...

(atefeh(tabriz پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:35 ب.ظ

واقعا اگه آقای دکتر جمشیدی نبود؛شاید الان داییه بابام که خیلی دوسش داریم تو این دنیا نبود...تنها امید ما بعد خدا آقای دکتر بودن...واقعااممنونم ازتون؛ما یکی از نشانه های خدا رو تو وجود شما دیدیم

atefeh tabriz پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:29 ب.ظ

واقعا اگه آقای دکتر جمشیدی نبود؛داییه بابام شاید الان تو این دنیا نبود...تنها امیدمون بعد خدا آقای دکتر جمشیدین...واقعا شما بنظرم یکی از فرشته های روی زمینید...ما تو وجود شما یکی از نشانه های خدارو دیدیم...واقعا ازتون خیلی ممنونم

محمد رجب زاده سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:34 ب.ظ

منجی بسیار ارزشمندم جناب اقای دکتر امیر جمشیدی از لطف و عنایتی که در حق بنده انجام داده اید از صمیم قلبم از شما سرور ارجمندم سپاسگذاری میکنم. از خداوند منان عمر طولانی و با عزت نصیب شما و خانواده محترمتان خواهانم

سنگتراش جمعه 20 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ب.ظ

خداوندرو شاکریم به خاطرحضور آقای دکتر.اگه آقای دکترامیرجمشیدی نبودند خواهر4ساله م نتونسته بودیکبار قیافه مادرشو ببینه یا الانمامانشو صدا کنه....هرچقدر سپاسگزاری کنیم کمه....

مسعود سقزچی سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 02:12 ب.ظ

اگر قدر این نعمات الهی ندانیم ......... بی تعارف اگر خواست خداوند سبحان و وجود گرانقیمت دکتر امیر جمشیدی نبود من هم نبودم .مسعود سقزچی

samira چهارشنبه 29 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 05:38 ب.ظ

اگه آقای دکتر امیرجمشیدی نبودند به یقین میتونم بگم منم نبودم

[ بدون نام ] دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ب.ظ

من هم زندگی خود را مدیون اقای دکتر امیر جمشیدی میدانم

پویا م چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 10:01 ق.ظ

من زندگی خود را مدیون اقای دکتر امیر جمشیدی میدانم خداوند متعال را شاکر و سپاسگذارم که نعمت هستی ایشان را به ما داده است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد