زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران
زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران

جلیل راشد محصل

دکتر جلیل راشد محصل متولد1330ه.ش، دارای دکتری مهندسی برق درگرایش آنتن و نظریه الکترومغناطیس از دانشگاه میشیگان آمریکا درسال 1361 و دانشیار گروه مهندسی برق دانشکده برق دانشگاه سیستان و بلوچستان است.گروه : فنی و مهندسیرشته : مهندسی برقاوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : جلیل راشد محصل در سال 1330 ه.ش چشم به جهان گشود.تحصیلات رسمی و حرفه ای : جلیل راشد محصل دارای کارشناسی ارشد دررشته مهندس برق و الکترونیک از دانشگاه تهرن در سال 1354 و دکترا دررشته آنتن و نظریه الکترومغناطیس از دانشگاه میشیگان آمریکا درسال 1361 می باشد.خاطرات و وقایع تحصیل : اخذ مدرک دکتری در رشته آنتن و نظریه الکترومغناطیس و تحصیل در آمریکا از مقاطع مهم زندگی علمی جلیل راشد محصل بوده است.فعالیتهای ضمن تحصیل : جلیل راشد محصل در کنار تحصیل به مطالعه، تحقیق و تالیف آثاری درباره مهندسی برق و آنتن و نظریه الکترومغناطیس مشغول بوده است.وقایع میانسالی : جلیل راشد محصل پس از فراغت از تحصیل و بازگشت از آمریکا درسال 1361 به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان استخدام شد و هم اکنون با سمت دانشیار به تدریس ادامه می دهد.مشاغل و سمتهای مورد تصدی : جلیل راشد محصل عضو هئیت علمی ، استادیار و دانشیار گروه مهندسی برق در دانشکده فنی از دانشگاه سیستان و بلوچستان و استاد راهنمای یک پایان نامه کارشناسی ارشد بوده است.فعالیتهای آموزشی : جلیل راشد محصل به عنوان عضو هئیت علمی و دانشیار گروه مهندسی برق در دانشکده فنی دانشگاه سیستان و بلوچستان به تدریس دروس مروبط به آنتن و نظریه الکترومغناطیس +، میکرو پروسسور ها، آلمانهای محدود، آنتن ها و آرایش آنتنها، تحلیل کامپیوتری مدارها ، توابع گرین و بررسی همگرایی روشهای احتمالی معادله لاپلاس مشغول است.سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : جلیل راشد محصل در کنار تدریس به مطالعه تحقیق و تالیف آثاری پیرامون مهندسی برق، آنتن و نظریه الکترو مغناطیس مشغول است.آرا و گرایشهای خاص : جلیل راشد محصل از جمله مهندسین برق و الکترونیک است که به بحث های مربوط به آنتن و نظریه الکترومغناطیس ، بررسی روشهای همگرایی روشهای احتمالی معادله لاپلاس، تحلیل کامپیوتری مدارها و علاقه تخصصی دارد.


آثار :    &nbsp1  آنتن ها     &nbsp2  روشهای ماتریسی در مهندسی و تارهای نوری و رادار     &nbsp3  فن انتقال الکترونیکی (مخابرات)     &nbsp4  مبانی مهندسی برق     &nbsp5  نظریه الکترومغناطیس





محمد اسماعیل خوشروان آذر مهندس محمد اسماعیل خوشروان آذر بیوگرافی محمد اسماعیل خوشروان آذ زندگینامه محمد اسماعیل خوشروان آ محمد اسماعیل خوشروان آذر غلام حسین دانشی دروس علم مواد وشکل دادن فلزات دانشگاه منچستر انگلستان

نظرات 5 + ارسال نظر
گلبراری سه‌شنبه 3 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 08:10 ق.ظ

سلام
جناب دکترراشدانسانی وارسته باایمان متواضع ودوست داشتنی بودندضمن اینکه باسوادواهل علم بودند..انشالله هرجاتشریف دارنددرصحت وسلامت کامل باشند...گلبراری هستم شاگردایشان دردهه ۶۰..

محسن عباسی چهارشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 06:54 ب.ظ

سلام. براستی که دوستمان هر چه درباره استاد فرمودند برازنده ایشان است. من در سال 1362 در دانشگاه سیستان و بلوچستان رشته الکترونیک پذیرفته شدم و چند ترم بعد درس الکترومغناطیس را با دتر راد برداشتم. حالا که بعد از سالها به ایشان برخوردم اولین چیزی که از استاد یادم میآید تواضع انسانیت بردباری اخلاق نیک بزرگواری و فضایل انسانی بیشماری است که در موقعیتی که من داشتم بسیار باعث آرامشم شد و بیش از درس شخصیت وارسته و انسانی ایشان روی من تأثیر گذاشت. بی اغراق بویم همچو استادی دیگر من به چشمم ندیدم. براستی واجد فضیلتها و محاسن بسیاری هستند و تنها چیزی که میتوانم بگویم آرزوی سلامت عاقبت بخیری خوشبختی و در پرتو الطاف الهی قرارداشتن برای ایشان است. براستی مرد بزرگواری هستند و امیدوارم در زندگی به جایگاهی والا که درخور و شایسته آن هستند برسند. حتم دارم تاکنون حتما به آن رسیده اند. طول عمر با عزت برای ایشان از خداوند آرزو میکنم. پاینده باشید استاد.

سیدعباس سیدمحمدی سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 02:26 ق.ظ http://seyyedmohammadi.blogsky.com/

سلام علیکم
من سال 1369 دانشگاه سیستان و بلوچستان قبول شدم
من مکانیک سیالات بودم و دوستم الکترونیک
دوستم از دکتر راشد تعریف می کرد
اگر اشتباه نکنم، همان روزهای اول که برای ثبت نام رفته بودم زاهدان، دکتر راشد در مسابقات شترنج یک نفره با چند نفر مسابقه می داد
از دوستم از اخلاق و علم دکتر راشد می شنیدم
جزئیاتش خاطرم نیست

جمال یکشنبه 19 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 01:45 ب.ظ

البته ایشان الان رییس دانشکده ی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران هستند.

سعید برزگر دینی پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:17 ب.ظ http://sam.computer@yahoo.com

من علمنی حرفا فقد سیرنی عبدا

دکتر راشد عزیزترین با اخلاق ترین فروتن ترین استاد با ایمان من بود که در اوج دانش و علمی که داشت برای فهم ساده ترین مسائل توسط ما دانشجویان از جان مایه میگذاشت و نه تنها ذره ای کوتاهی نمیکرد بلکه خیلی خیل خیلی بیشتر از وظیفه خود و لیاقت ما برایمان زحمت میکشید
بنده تا آخر عمر خود را مدیون ایشان میدانم و آرزو دارم در مقابل همه دانشجویان ایشان از سر تا نوک پای ایشان را ببوسم
به یاد و به پاس روزهایی که بعد از اتمام کلاس از سر تا پای ایشان غرق گچ میشد

استاد دوستت دارم و همیشه از اینکه شاگرد خوبی برایت نبودم شرمگین و رو سیاهم

افسوس که در زمانیکه سعادت داشتن چنین استادی را داشتم قدرش را ندانستم

هر جا هستید سلامت و سعادتمند و پیروز باشید
ارادتمند شما
شاگرد بازیگوش و شرمنده شما
سعید برزگردینی - الکترونیک ۶۸ زاهدان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد