زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران
زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران

شهین بهجتی اردکانی

شهین بهجتی اردکانی درسال 1330در تهران زاده شد . و پس از اخذ دکتری عمومی درسال 1349 در دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد . وی در 1361 تخصص در رشته کودکان دریافت کرد وی هم اکنون عضو هئیت علمی و دانشیار گروه کودکان در بخش MCU و نوزادان بیمارستان مرکز طبی کودکان مشغول به کار است.گروه : علوم پزشکیرشته : بیماریهای کودکانتحصیلات رسمی و حرفه ای : شهین بهجتی اردکانی پس از اخذ دیپلم در 1349 وارد دانشگاه تهران شد. و دکترای پزشکی عمومی خود را در 1356 و درسال 1361 موفق به اخذ تخصص در رشته کودکان شد. وی هم اکنون دانشیار است.خاطرات و وقایع تحصیل : اخذ تخصص در رشته کودکان از وقایع مهم زندگی علمی شهین بهجتی اردکانی بوده است. که مسیر تحقیقات وی را تعیین کرده است.فعالیتهای ضمن تحصیل : شهین بهجتی اردکانی درحین تحصیل در تخصص رشته کودکان به مطالعات و آزمایشهایی در بخش NICU و نوزادان بیمارستان مرکز طبی کودکان می پرداخت.وقایع میانسالی : شهین بهجتی اردکانی پس از فراغت از تحصیل دوره تخصصی کودکان دانشگاه تهران به عنوان عضو هئیت علمی همان دانشگاه در بخش NICU و نوزادان بیمارستان مرکز طبی کودکان مشغول به کار شد.مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مسئول بخش نوزادان مرکز طبی کودکان از سال 1362 تا کنون. عضو کمیته کشوری احیای نوزادان دانشگاه علوم پزشکی تهران عضو هئیت علمی دفتر بازآموزی مدون دانشگاه علوم پزشکی تهران به مدت 2سال عضو کمیته تخصصی طراحی سوالات در مقطع پیش کارآموزی و پذیرش دستیار عضو کمیته آموزشی گروه کودکانفعالیتهای آموزشی : شهین بهجتی اردکانی از سال 1361 پس از اخذ تخصص کودکان از دانشگاه تهران به عنوان عضو هئیت علمی همان دانشکده استخدام شد. و هم اکنون در بیمارستان مرکز طبی کودکان مشغول به کار است.سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : شهین بهجتی اردکانی در کنارتدریس ، درمان و مسئولیت های اجرایی خود، به مطالعه و ترجمه در رشته خود می پردازد.آرا و گرایشهای خاص : شهین بهجتی اردکانی از جمله پزشکان متخصص درزمینه بیماریهای کودکان است که توجه خاصی به علم روز دارد از این رو به ترجمه آثار خارجی می پردازد.


آثار :    &nbsp1  طب کودکان      ویژگی اثر : کتاب طب کودکان ازکتب مهم تخصصی رشته بیماریهای کودکان است که توسط دکتر شهین بهجتی اردکانی ترجمه شده است.
منابع :    &nbsp1the univercity of tehran ,tehranfaculity of medicnie http://194.225.51.23/prrfessor-cv.aspx?lt=&unid=249

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد