زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران
زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران

یوسف حسن زاده


دکتر یوسف حسن زاده


در سال 1326 خورشیدی درخوی بدنیا آمد.وی دارای دکتری مهندسی رشته مکانیک سیالات از دانشگاه پاریس VI در سال 1357 است. ایشان هم اکنون عضو هیئت علمی و استاد دانشکده فنی دانشگاه تبریز می باشد.

گروه : فنی و مهندسی

رشته : مهندسی عمران

گرایش : هیدرولیک

خاطرات کودکی : یوسف حسن زاده در دوران کودکی همواره به تحصیل علم علاقه فراوانی داشته است و تمام دوران تحصیلی را با رتبه بالا و با موافقت گذراند و اغلب مورد توجه و تشویق مربیان خود قرار می گرفت.

اوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : یوسف حسن زاده در خانواده ای تلاشگر و متوسط اجتماعی و مملو از مهر و محبت و صمیمیت بدنیا آمد.

تحصیلات رسمی و حرفه ای : یوسف حسن زاده تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرستان خوی گذراند و در سال 1346 در رشته مهندسی اب وارد دانشکده فنی دانشگاه تبریز شد و در سال 1350 فارغ التحصیل گردیدند.استاد حسن زاده در سال 1353 پس از اتمام دوره نظام وظیفه جهت ادامه تحصیل عازم کشور فرانسه شدند. تحصیلات بعدی دکتر حسن زاده به قرار زیر است: - دوره عالی هیدرولیک (C.E.S) از پلی تکنیک تولوز- فرانسه از سال 1353-1354 - دوره کارشناسی ارشد در مکانیک سیالات (D.E.A) از دانشگاه پاریس 6 -فرانسه از سال 1354-1355 -دوره دکتری مهندسی در مکانیک سیالات از دانشگاه پاریس 6 - فرانسه از سال 1355-1357 - گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در پلی تکنیک دانشگاه مونترال - کانادا از سال 1367-1368 - گذراندن دوره فرصت مطالعاتی در دانشکده مهندسی دانشگاه ولز - انگلستان از سال 1377-1378 عنوان پایاننامه : الف - کارشناسی ارشد : جریانهای متلاطم دو فازه مایع - جامد با سطح آزاد ب - دکتری : هیدرودینامیک جریانهای دو فازه مایع - جامد

خاطرات و وقایع تحصیل : یوسف حسن زاده از این دوران چنین می گوید: " در سال 1357 در حالیکه مشغول تهیه تز دکتری در دانشگاه پیر و ماری کوری پاریس بودم،زمزمه ایجاد فضای باز سیاسی در ایران شنیده می شد که در نهایت به وقوع انقلاب اسلامی و تغییر رژیم در ایران منجر گردید."

فعالیتهای ضمن تحصیل : یوسف حسن زاده در دوران تحصیلی همواره به تحصیل ، تحقیق و خودسازی مشغول بوده است.

استادان و مربیان : استادان و مربیان یوسف حسن زاده به قرار زیر است: - دکتر حبیب اله تدین ،مرحوم دکتر علی اصغر موحد دانش در دانشگاه تبریز. - پروفسور نوگارو ،پروفسور تیریو در پلی تکنیک تولوز فرانسه . - پروفسور آندره فورتیه به عنوان استاد در دوران دانشوری و استاد راهنمای تز دکتری مهندسی و پروفسور ریموند کوموله به عنوان استاد در دوره دانشوری و استاد مشاور تز دکتری در دانشگاه پاریس 6.

هم دوره ای ها و همکاران : زنده یاد دکتر احمد لطفی عبدالرحیم کیا ،دکتر علی قربانزاده ، دکتر وهاب پیروز ،دکتر وهاب پیروز پناه ،دکتر محمد علی کی نژاد و دکتر اسماعیل اسماعیل زاده از همکاران یوسف حسن زاده می باشند.

همسر و فرزندان : یوسف حسن زاده در سال 1362 ازدواج کرده است .او در سال 1364 صاحب یک فرزند بنام مهران حسن زاده (دانشجوی ترم آخر رشته مهندسی عمران) شد.

وقایع میانسالی : از وقایع بوقوع پیوسته در این دوران از زندگی یوسف حسن زاده وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357 که در آن هنگام ایشان در دانشگاه پاریس 6 مشغول تهیه تز دکتری بودند. مشاغل و سمتهای مورد تصدی : - معاون دانشکده تکنولوژی از سال 1358-1362 - مدیر امور آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی از سال 1362 لغایت 1367 - معاون پژوهشی دانشکده فنی از سال 1371-1373 - مدیر گروه مهندسی عمران - آب از سال 1369 لغایت 1376و از سال 1378-1380 و از سال 1384-1386 - رئیس دانشکده مهندسی عمران از سال 1382-1384 - عضو هیئت تحریریه مجله دانشکده فنی دانشگاه تبریز - عضو کمیته فنی و مهندسی هیئت ممیزه دانشگاه تبریز و دبیر کمیته منتخب دانشکده مهندسی عمران - عضو هیئت ممیزه دانشگاه تبریز - عضو هیئت ممیزه دانشگاه صنعتی سهند تبریز -عضو دائمی انجمن بین المللی منابع (IWRA ) و عضو دائمی فنی هیدرولیک ،کمیته ملی سدهای بزرگ ایران (IRCOLD) - عضو انجمن هیدرولیک ایران (IHA) و انجمن علوم و مهندسی منابع آب ( IR.WRA)

فعالیتهای آموزشی : سوابق تدریس یوسف حسن زاده در دانشگاه تبریز : - تدریس دروس : مکانیک سیالات 1و2 - هیدرولیک- ماشینهای آبی - بناهای آبی در دوره کارشناسی عمران و آب تدریس دروس : هیدرولیک پیشرفته و هیدرودینامیک در دوره های کارشناسی ارشد سازه های هیدرولیکی و مهندسی تدریس دروس : جریانهای غیر ماندگار - مکانیک انتقال رسوب و هیدرودینامیک پیشرفته در دوره دکتری سازه های هیدرولیکی و مهندسی آب. تدریس دروس مدلهای هیدرولیکی پیشرفته - هیدرولیک مهندسی و مباحث خاص در دوره دکتری علوم آبیاری

مراکزی که فرد از بانیان آن به شمار می آید : مراکز و دوره های که یوسف حسن زاده یکی از بانیان بوده است به قرار زیر است : - ایجاد دوره های کارشناسی مهندسی عمران - آب در دانشکده فنی دانشگاه تبریز - ایجاد دوره های کارشناسی ارشد : سازهای هیدرولیکی ،مهندسی آب و مهندسی سواحل و بنادر در دانشکده مهندسی عمران - ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه هیدرولیک و مدلهای هیدرولیک در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز.

شاگردان : دکتر محمد تقی اعلمی ،دکتر داود فرسادی زاده،دکتر وحید نورانی ،دکتر امد احمدی ،مهندس ابراهیم اسدی ،مهندس کیومرث روشنگر ،مهندس عید عباسی و هزاران مهندس عمران و آب از شاگردان یوسف حسن زاده می باشند.

جوائز و نشانها : - اهدا تابلوی فرش نفیس مزین به ایه شریفه "و ان یکاد" بانضمام لوح تقدیر از طرف انجمن هیدرولیک ایران به عنوان پیشکسوت برگزیده هیدرولیک در سال 1384-1385 - اهدا جایزه از طرف وزیر محترم نیرو - اهدا جایزه و لوح تقدیر از طرف ریاست محترم دانشگاه تبریز به عنوان پژوهشگر نمونه دانشکده مهندسی عمران در سالهای 1382 و 1385 - اهداء جایزه و لوح تقدیر از طرف معاون محترم وزیر نیرو در امور آب و قائم مقام ریاست شورای عالی کمیته ملی سدهای بزرگ ایران - اهدا لوح تقدیر از طرف جانشین فرمانده محترم قرار سازندگی خاتم الانبیا بخاطر همکاری در برپایی نمایشگاه سپاه و نهضت خدمت رسانی در دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تبریز در سال 1382 - اهدا جایزه و لوح تقدیر از طرف مدیر عامل محترم سازمان بنادر و کشتیرانی بخاطر ارائه مقاله در اولین و دومین کنفرانس بین المللی سواحل ،بنادر و کشتیرانی .

چگونگی عرضه آثار : تعداد مقاله های منتشرشده در مجلات داخلی :25مورد تعداد مقاله های ارایه شده در کنفرانسها بین المللی داخلی و خارجی : 50 مورد تعداد مقاله های علمی - پژوهشی چاپ شده در مجلات بین المللی ISI : 4 مورد تعداد کتابهای تالیف شده : 2مورد تعداد کتابهای ترجمه شده : 1 مورد تعداد پایاننامه های کارشناسی ارشد :30مورد تعداد پایاننامه های دکتری : 2 مورد تعداد طرحهای تحقیقاتی مصوب : 7مورد


آثار :    &nbsp1  

خطرات مربوط به شکستگی سدها      ویژگی اثر : ترجمه کتاب خطرات مربوط به شکستگی سدها که توسط انتشارات در سال 1360 منتشر شده است.2  

ماشینهای آبی      ویژگی اثر : جدول کتاب ماشینهای آبی تحت عنوان پمپهای که در 12 فصل تدوین گردیده است.مکانیسم کارکرد ماشینهای آبی را بطور اعم و پمپهای را بطور اخص تبین میکند. ویرایش اول این کتاب در سال 1378 و ویرایش دوم آن در سال 1385 از طرف انتشارات دانشگاه تبریز چاپ منتشر شده است.3  

هیدرولیک شکست سد      ویژگی اثر : ویرایش اول این کتاب که در 7 فصل تدوین شده از طرف وزارت نیرو ،کمیته فنی هیدرولیک ، ،کمیته ملی سدهای بزرگ ایران در سال 1383 چاپ و منتشر شده است . این کتاب که برای اولین بار در کشور منتشر شده است،مکانیسم انتشار امواج ناشی از شکست ناگهانی و تدریجی سدها را در پایاب تبین و تشریح می کند.

نظرات 4 + ارسال نظر
بهمن پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:31 ق.ظ http://www.javidaniran.com

سلام

تشکر از وبلاگ خوبی که تهیه کردید

اقای سلطان بیگی منظور شما از کلمه [اغل] چیست ؟

بهزاد سلطان بیگی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ب.ظ

با تشکر از اینکه به زندگی بزرگان می پردازید لطفا به نگارش و عبارت ها دقت نمایید . همین در مورد دکتر حسن زاده کلماتی از قبیل (آغل )افتاده است یا در مورد جد مادری ایشان جمله ناقصی درج شده است . دانشجوی عمران آزاد بهزاد- لطفا نحوه همکاری با شما را بنویسید

بهزاد سلطان بیگی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:26 ب.ظ

بهزاد سلطان بیگی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:25 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد