دکتر مهدی اخلاقی در سال 1326 در تهران بدنیا آمد.وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه،تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه مونیخ آلمان در رشته مهندسی مکانیک آغاز کرد.او کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته مکانیک را از آلمان و دکترای همان رشته را از دانشگاه تکنولوژی وین ،اتریش در سال 1357 اخذ نمود.نامبرده هم اکنون عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه صنعتی امیر کبیر می باشد.گروه : فنی و مهندسیرشته : مهندسی مکانیکتحصیلات رسمی و حرفه ای : تحصیلات رسمی و حرفه ای مهدی اخلاقی به قرار زیر است: کارشناسی رشته مهندسی مکانیک ،دانشگاه مونیخ،المان در سال 1350 کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک ،دانشگاه مونیخ،المان در سال 1352 دکترای رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه تکنولوژی وین،اتریش در سال 1357مشاغل و سمتهای مورد تصدی : مشاغل و سمتهای اجرایی و مدیریتی مهدی اخلاقی به قرار زیر است: دانشیار دانشگاه تکنولوژی وین،اتریش از سال 1354 تا سال 1359 استاد دانشگاه امیرکبیر از سال 1359 تا کنون عضو جامعه مهندسی اتومبیل اتریش عضو جامعه مهندسی در آلمان عضو جامعه سوخت ایرانآرا و گرایشهای خاص : زمینه های تحقیقاتی و علمی مهدی اخلاقی به قرار زیر است: مهندسی تحقیق در مرکز تحقیقات کارخانه اتومبیل سازی Audi Nsu المان در زمینه سیستم های انژکتوری در موتورهای بنزینی تا سال 1975،آسیستانت انستیتوی موتور دانشگاه وین اتریش،تحقیق در موتور چهارسیلندر بنزینی در ارتباط با چگونگی احتراق امیسیونها مضر دود و آرامش حرکتی،طرح احتراق داخلی پیستون و تدوین سیکل کنترل به لحاظ آلودگی،تحقیقات بر روی موتور تک سیلندربنزینی به لحاظ چگونگی جریان مخلوط دراطاق احتراق(توربولنت مخلوط) و اثر آن بر احتراق در همین ارتباط قرار گرفتن محل شمع،تدریس دروس طراحی موتور،استاتیک،طراحی اجزاء ماشین 1و2 ،اجزاء ماشین پیشرفته.جوائز و نشانها : کتاب تالیفی مهدی اخلاقی در زمینه طراحی اجزاء ماشین در سال 1378 به عنوان بهترین کتاب سال برگزیده شده است.چگونگی عرضه آثار : فعالیت های پژوهشی مهدی اخلاقی به قرار زیر است: - 5 فعالیت کنفراس -2 طرح پژوهش با صنعت -11 مقاله منتشر شده در مجلات معتبر علمی(زمینه علمی مقالات: موتورهای احتراق داخلی پیستون،آلودگی هواناشی از درد اتومبیل،طراحی اجزاء ماشین)
ابراهیم اسماعیل زاده متولد 1323 دارای کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه لندن در سال 1346 ،کارشناسی ارشد از دانشگاه لندن در سال 1350 و دکتری تخصصی PHD در سال 1350 از دانشگاه لندن انگلستان است.وی دانشیار دانشگاه صنعتی شریف از سال 1354 ،استاد از سال 1363 تا کنون است.ایشان همچنین دانشیار مدعو در دانشگاه M.I.T آمریکا در سال 1355 به مدت یکسال و استاد مدعو در دانشگاه ویکتوریای کانادا در سال 1368 بوده است. دکتر اسماعیل زاده بیش از 50 مقاله به زبانهای فارسی و خارجی در زمینه پیرامون ارتعاشات ، دینامیک و سینماتیک ،طراحی شاسی ،کنترل اتوماتیک ، دینامیک سیستم های غیر خطی و سیستم های دینامیکی دارد.گروه : فنی و مهندسیرشته : مهندسی مکانیکتحصیلات رسمی و حرفه ای : ابراهیم اسماعیل زاده دارای کارشناسی مهندسی مکانیک از دانشگاه لندن در سال 1346 ،کارشناسی ارشد از دانشگاه لندن در سال 1350 و دکتری تخصصی PHD در سال 1350 از دانشگاه لندن انگلستان است.خاطرات و وقایع تحصیل : ابراهیم اسماعیل زاده سفر به کشور های آمریکا ، انگلستان و کانادا و اکثر کشورهای اروپایی و اخذ درجه دکتری در رشته مکانیک از وقایع مهم و خاطرات آن دوران به شمار می رود.وقایع میانسالی : ابراهیم اسماعیل زاده پس از اخذ درجه دکتری در رشته مکانیک عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف شد . وی پس از طی مرحله استادیاری به رتبه عملی دانشیاری در سال 1354 و استادی در سال 1363 که هم اکنون هم ادامه دارد،در آمد. وی همچنین دانشیار ندعو در دانشگاه M.I.T آمریکا در سال 1355 بمدت یکسال و استاد مدعو در دانشگاه ویکتوریای کانادا در سال 1368 بود.مشاغل و سمتهای مورد تصدی : ابراهیم اسماعیل زاده عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه صنعتی شریف است . ایشان همچنین دانشیار مدعو در دانشگاه M.I.T آمریکا در سال 1355 به مدت یکسال و استاد مدعو در دانشگاه ویکتوریای کانادا در سال 1368 بوده است.فعالیتهای آموزشی : ابراهیم اسماعیل زاده در دانشگاه های صنعتی شریف ،M.I.T آمریکا و ویکتوریای کانادا به تدریس و تحقیق مشغول بوده است.ایشان هم اکنون به تدریس دروس زیر در دانشگاه صنعتی شریف مبادرت می ورزد: ارتعاشات غیر خطی (محض دکترا) ،کنترل خودکار پیشرفته (کارشناسی ارشد) ،ارتعاشات سیستمهای ممتد ،ارتعاشات و دینامیک،طراحی شاسی و کنترل اتوماتیک(کارشناسی )سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : ابراهیم اسماعیل زاده به موازات تدریس به تحقیق در پیرامون موضوعات زیر می پردازد: بررسی سینماتیک حرکت مفاصل زانوی انسان ،واژگونی خودروهای ویل و لولایی،بررسی ارتعاشات غیر خطی سازه ها ، ارتعاشات سیستمهای دینامیکی و جذب کاهش آن و طراحی سیستمهای تعلیق بهینه برای خودرو و غیره ..