زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران
زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران

فرید ابوالحسنی


فرید ابوالحسنی متولد 1343 شمیران، پس از اخذ دیپلم درسال1362 ، وارد دانشگاه تهران شد. وی دارای کارشناسی فیزیولوژی و آناتومی استانی 1366، کارشناسی ارشد در رشته آناتومی از 1370و دکتری علوم تشریحی از دانشگاه تهران 1375 می باشد. وی عضو هئیت علمی و دانشیار دانشگاه تهران در گروه آناتومی می باشد.گروه : علوم پزشکیرشته : علوم تشریحیگرایش : مغز و اعصاباوضاع اجتماعی و شرایط زندگی : فرید ابوالحسنی درسال 1343 در شهرستان شمیران از توابع تهران زاده شد.تحصیلات رسمی و حرفه ای : فرید ابوالحسنی پس از اخذ دیپلم از دبیرستان شهید مطهری (خوارزمی سابق) در سال 1362، وارد دانشگاه تهران شد. وی درسال 1366 کارشناسی فیزیولوژی و آناتومی انسانی درسال 1370 کارشناسی ارشد و در 1375 دکتری آناتوومی (علوم تشریحی) از دانشگاه تهران دریافت کرد. وی هم اکنون عضو هئیت علمی و دانشیار دانشگاه تهران در گروه آناتومی می باشد.خاطرات و وقایع تحصیل : اخذ کارشناسی در رشته فیزیولوژی و آناتومی انسانی در ادامه تحصیل در رشته مذکور و تعیین مسیر تحقیقات تحصیلات فرید ابوالحسنی تاثیر اساسی داشته است.فعالیتهای ضمن تحصیل : فرید ابوالحسنی درمقاطع مختلف در هنگام تحصیل به مطالعه، تحقیق و تالیف آثاری در زمینه آناتومی و علوم تشریحی مشغول بوده است.وقایع میانسالی : فرید ابوالحسنی پس از اخذ دکتری در رشته آناتومی (علوم تشریحی) به عنوان عضو هئیت علمی دانشگاه تهران استخدام شدئ.( 1375) وی هم اکنون با سمت دانشیار در گروه آناتومی دانشکده پزشکی در آن دانشگاه مشغول به تدریس است.مشاغل و سمتهای مورد تصدی : فرید ابوالحسنی عضو هئیت علمی و دانشیار گروه آناتومی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران می باشد.فعالیتهای آموزشی : فرید ابوالحسنی از سال 1375 پس از اخذ کتری در رشته آناتومی به عنوان عضو هئیت علمی گروه آناتومی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران استخدام شد. وی اکنون با سمت دانشیار دارد.سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : فرید ابوالحسنی در کنار تدریس، به مطالعه، تحقیق و تالیف در رشته آناتومی و علوم تشریحی می پردازد.آرا و گرایشهای خاص : فرید ابوالحسنی از جمله متخصصین آناتومیو علوم تشریحی است که بر اعصاب و اعصاب مغزی مطالعات و تحقیقات ویژه ای داشته است.
آثار :    &nbsp1  آناتومی راههای عصبی و اعصاب مغزی پایه و بالینی      ویژگی اثر : دکتر فرید ابوالحسنی کتاب مذکور را در انتشارات دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران به چاپ رسانیده است.2  صفاق      ویژگی اثر : کتاب صفاق از دیگر آثار علمی دکتر فرید ابوالحسنی در زمینه علوم تشریحی است که توسط انتشارات دانشگاه تهران به چاپ رسیده است

نظرات 1 + ارسال نظر
نفیسه مروتی جمعه 15 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 04:41 ب.ظ

با سلام به شما دوست یا دوستان عزیز که در شناساندن افراد موفق و به قول خودتان فرزانه ی کشور کوشا هستید و بدین شکل موجبات تشویق جوانان به فعالیت های علمی و مفید را فراهم اورده اید.
من فارغ التحصیل کاردانی اتاق عمل هستم و پس از اخذ مدرک کارشناسی در این رشته به دلیل علاقه به رشته ی آناتومی قصد شرکت در این رشته در مقطع ارشد را دارم.
خیلی خوشحالم که در پی سرچ رشته آناتومی در اینترنت با سایت شما برخورد کردم از این رو تقاضا دارم در جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر در زمینه ی آینده ی این رشته و امکانات شغلی آن در زمینه های عملی نظبر کالبدشکافی و تشریح اطلاعات بیشتری به من بدهید و اینکه به جز فعالیت در دانشگاه و شاخه ی آموزش(استادی) امکان فعالیت در مراکز کالبد شکافی و تشریح وجود دارد یا خیر.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد