زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران
زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه مشاهیر و فرزانگان

زندگینامه چهره های ماندگار . زندگی نامه مشاهیر . مشاهیر بزرگ ایران . زندگینامه مشاهیر ایران

دکتر جعفر شهیدی

جعفر شهیدی فرزند سید محمد سجادی در سال 1306 هجری شمسی در شهر بروجرد به دنیا آمد. جعفر شهیدی از دانشمندان و مفاخر بزرگ ادبی ایران بشمار می رود. دوران تحصیل ابتدائی و اندکی از متوسطه را در بروجرد و سپس ادامه آن را در تهران به اتمام رسانید. استاد شهیدی قبلا بنام سجادی معروف بود که بعدها تغییر شهرت داده و با نام شهیدی در مراکز علمی و دانشگاهی شهرت پیدا کرد.

 برخورد با شادروان دکتر محمد معین باب آشنائی ایشان را به حضور استاد علامه، مرحوم دهخدا فراهم نمود و بعد از تشکیل سازمان لغت نامه دهخدا، معاونت سازمان رابعهده گرفت. اخذ درجه دکتری با امتیاز والا و استادی دانشکده ادبیات در فاصله سالهای 1340 به بعد در سالهای بعد صورت گرفت.

بعد از مرگ مرحوم دکتر محمد معین، استاد شهیدی مسئولیت اداره سازمان لغت نامه دهخدا را به عهده گرفت. او در زمینه های ادب عرب و فارسی استادی بنام است و درک محضر و مجالست با اساتیدی نظیر بدیع الزمان فروزانفر، دهخدا، جلال همائی و دکتر محمد معین اعتبار علمی و معنوی او را دو چندان کرده است.



ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 26 دی 1386 در دانشگاه تهران پیکرش تشییع شد


نظرات 1 + ارسال نظر
احمدرضا ولیپوری سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 03:23 ب.ظ

بی شک حضور دکتر شهیدی در کانون علمی-ادبی و مذهبی تشیع به قدری اهمیت دارد که در جملاتی کوتاه ذکر آن مقدور نیست بلک در همایشی ک در خور شان آن عالم ربانی باشد لازمه اشاعه تفکر ایشان می باشد. ناگفته پیداست که دانشمندی چون شهیدی فخر عالم تشیع بوده و هر انسان دوستدار اندیشه ای را در رسیدن به مقصود کمک می نماید. خدایش بیامرزاد و با اولیائ الله محشور گرداند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد